33 اسلاید
1.52 مگابایت
قالب تخصصی پی پی تی شاپ
با قابلیت تغییر دیزاین
تصمیم گیری و حل مشکل در اصول مدیریت خدمات پرستاری
مقدمه: تصمیم گیری فعالیتی اساسی برای رهبری و مدیریت است...
تعاریف
پنج عنصر اساسی برای تصمیم گیری: شناسایی مشکل-ایجاد موازینی برای ارزیابی راه حل های بالقوه-جستجوی راه حل یا فعالیت های انتخابی-ارزشیابی شقوق-انتخاب یک شق خاص
مشخصات تصمیم: به موقع انجام شود-واقع بینانه باشد-در آن به منابع، کارکنان و تجهیزات توجه شود-به اطلاع کارکنان برسد تا با آن مخالفت نکنند.
فرآیند تصمیم گیری: تعیین مشکل-تجزیه و تحلیل موقعیت-کشف شقوق-انتتخاب مطلوب ترین شق-اجرای تصمیم-ارزشیابی نتایج
انواع تصمیم: استراتژیک-مدیریتی-عملیاتی-روزمره-غیر روزمره
گام های تصمیم گیری
شرایط تصمیم گیری: مطمئن-غیر مطمئن-ریسک
ابزار های کمی در تصمیم گیری: شبکه های تصمیم-جداول پرداخت-درخت تصمیم-پرت-مسیر بحرانی-برنامهریزی خطی-و.....
جنبه های رفتاری در تصمیم گیری
طیف رفتار و مشارکت رهبر تانن بام و اشمیت
سبک های تصمیم گیری مدیر (الگوی وروم و یتون)
افراد به عنوان تصمیم گیرندگان
سه ویژگی رفتاری موثر بر تصمیم گیری: درک از مشکل-سیستم ارزش شخص-قدرت به جریان انداختن یافته ها
تصمیم گیری در گروه و مزایا و معایب آن
برنامه ریزی برای جلسات
جنبه های کمیته ای تصمیم گیری و مزایا و معایب آن
انواع کمیته: کمیته بین قسمتی-کمیته های بر مبنای موقعیت سازمانی و وظیفه شغلی-کمیته ثابت-کمیته ستاد فوری
تکنیک دلفی
تصمیم گیری خلاق